maandag 31 oktober 2011

Spatbord voorkant

 Oud en nieuw , en dan bedoel ik niet 31 december en 1 januari maar het nieuwe spatbord is binnengekomen en je ziet gelijk de goede kleur die het gaat worden.

helemaal fonkelnieuw!!
De oude was niet meer te restaureren want er zat een flinke scheur in en wat overbodige gaatjes.

zaterdag 29 oktober 2011

Luchtfilterbox

Originele luchtfilterbox op de kop getikt waar niet mee gerommeld is zoals opgeboorde aanzuiggaten en dergelijke.
Was wel erg vies maar ik heb hem eindelijk vet- en zandvrij.
Alleen het schuimrubberen deel moet vervangen worden.
De luchtfilter die er eerst opzat was een zogenaamde powerfilter (zie eerdere foto's) en dan zou de motor teveel vermogen opwekken en dat zou niet goed uitkomen als hij terzijnertijd naar het RDW moet.

zaterdag 22 oktober 2011

Uitlaat gespoten

 Gespoten in dunne lagen met hittebestendige lak.
 Een uurtje drogen op 20 graden en daarna een uurtje in de oven op 160 graden.
Het paste net in de oven en de vrouw was niet blij maar het is wel gelukt!!
Stonk wel een beetje in de keuken.
 Ook het hitteschildje zit er weer op.
helemaal af en als nieuw
Voorlopig maar even inpakken en wachten op montage.

zaterdag 15 oktober 2011

Gegevens brommer gevonden.........in Duitsland!!!!

Ja ja, eindelijk hebben we hem kunnen traceren!!
Na contact te hebben gehad met Honda Nederland en Honda Engeland en toen nog een keer aangedrongen bij Honda Nederland is hij getraceerd in Duitsland!!
Honda Duitsland werkte gelijk mee en via Honda Nederland kreeg ik de officiele papieren uit Duitsland.
Een soort "geboortebewijs" kan je wel zeggen.


Nu dus een officieel bewijs dat het gaat om een brommer van het modeljaar 1981.
Hier dus de duitse brief

En hier dus de regeltjes van het RDW
Ook ben ik via het RDW in kontakt gekomen met de FEHAC.
Deze organisatie behartigd belangen van oldtimer verenigingen en wordt door het RDW erkend.
Ook kunnen zij mij aaan een bouwjaar verklaring helpen die ik nu eigenlijk niet meer nodig heb omdat ik dus nu die duitse brief heb maar het is natuurlijkk wel leuk om te hebben.
Zie ook www.fehac.nl en www.honda.nl en ook nog www.rdw.nl
Bij deze nogmaals bedankt aan Honda Nederland en alvast bedankt aan de FEHAC.


zaterdag 1 oktober 2011

Echte originele HM167

 Origineel uitlaatje gescoord op marktplaats voor weinig , maar moet wel uitgefikt en gespoten worden!!
Moet uiteraard wel met hittebestendige lak
 Ja ja echte HM167 pijp van Honda!!
 Zo ook de demper!!
Uitgefikt op het werk want daar heb ik de ruimte voor een goed fikkie!!
Was wel nodig want hij zat goed dicht en er kwam vreselijk veel drap uit.